2 Jul 2008

Melakar cinta di pintu syurga

haaaaaa.....haaaaa.....

berdirinya aku
di daerah zulmat
mengutip titis doa
di malam rahmat
bersama renai kasih yang mengguyuh
ingin melakar cinta di syurga

sesungguhnya cinta
yang kugalas dulu
hanya cinta semusim
wangi sekejap
harumnya takkan sampai
ke penghujung
indah mekarnya
hanya dikuntum

sedangkan tamanmu amat indah
tiap penghuninya dikurniai rahmat
datang berbekal amalan
tanpa sepalit noda

setelah kian lama mengatur jejak langkah
makin fasih mentafsir liku hidup
diri terlepas bebas dan leka tanpa batas
bagai menabur benih sang hilalang
bendang terbentang
hampa padinya
dimusnahi benah
aku yang terpedaya
ohhh....

hijrahkan aku dengan hati putih
kembali berpaut pada akar budi
pasrah bersujud di bawah naungan
langit kesedaran

setelah kian lama mengatur jejak langkah
makin fasih mentafsir liku hidup
kini terlepas bebas dan leka tanpa batas
bagai menabur benih sang hilalang
bendang terbentang hampa padinya
dimusnahi benah aku yang terpedaya

hijrahkan aku dengan hati putih
kembali berpaut pada akar budi
pasrah besujud dibawah naungan langit kesedaran

moga terlakar cintaku di pintu syurga
moga terlakar cintaku di pintu syurga....
Setiap orang yang berusaha untuk meninggikan kalimah Islam boleh menggunakan segala yang ada padanya seperti harta benda, jiwa raga, pena (penulisan), dan lisan (dakwah).
-Sayyid Abul 'Ala al Maududi-