3 Sep 2010

Rahsia Cinta dipenghujung Ramadhan


Berdua aku dan kamu,

Kamu tersenyum, aku terpaku kedu,

Cantik dan indah persiapanmu,

Tidak seperti malam sebelumnya


Aku jadi sendu tak menentu,

bukan kepalang lagi Indahmu,

Malumu menjelma bertamu,

Tetap suci walau setahun berlalu


Maaflah aku begini,

Terkial-kial bersulam rindu,

Walau ku tahu kamu kan tiba,

sentiasa aku salah tingkah didepan mu


Aku ingin setia bersamamu,

Maaflah jika kamu bosan denganku,

Tampilmu seketika kan berlalu pergi,

Maaflah, aku kan mendampingimu


wangian pemberianmu akan ku jagai,

Antara aku dan Tuhanku, kamu saksi,

Akan ku kutip satu per satu,

Biar pun hanya one drop dari perfumemu


Beberapa malam mendatang,

Sudilah kamu meneman aku,

Seiring berjalan terkadang berlari,

Kelak tidak tahu mungkinkah bersua


Jangan khabarkan ini pada semua

Kerna ini rahsia cinta kita berdua

Hanya Tuhan selayaknya tahu

Aku rindu kamu, Lailatul Qadr...


p/s : selamat menyambut lailatul qadr dan Salam Aidilfitri,

maaf zahir dan batin


ikhsaninsan

serinya cinta Ramadhan

Setiap orang yang berusaha untuk meninggikan kalimah Islam boleh menggunakan segala yang ada padanya seperti harta benda, jiwa raga, pena (penulisan), dan lisan (dakwah).
-Sayyid Abul 'Ala al Maududi-