1 Jul 2009

Taubat...


Wahai Tuhan jauh sudah
lelah kaki melangkah
aku hilang tanpa arah rindu hati sinarMu
Wahai tuhan aku lemah hina berlumur noda
hapuskanlah terangilah jiwa di hitam jalanku

Ampunkanlah aku terimalah taubatku
sesungguhnya Engkau sang Maha pengampun dosa

Ya Rabbi izinkanlah aku kembali padaMu meski
mungkin takkan sempurna
aku sebagai hambaMu

Ampunkanlah aku terimalah taubatku
sesungguhnya engkau sang Maha pengampun dosa
berikanlah aku kesempatan waktu
aku ingin kembali kembali
dan meski tak layak sujud
padaMu
dan sungguh tak layak aku..

Ampunkanlah aku terimalah taubatku
sesungguhnya engkau sang Maha pengampun dosa
berikanlah aku kesempatan waktu
aku ingin kembali kembali kepadaMu
Ampunkanlah aku terimalah taubatku
aku ingin kembali kembali kepadaMu
ampunkanlah aku...


Setiap orang yang berusaha untuk meninggikan kalimah Islam boleh menggunakan segala yang ada padanya seperti harta benda, jiwa raga, pena (penulisan), dan lisan (dakwah).
-Sayyid Abul 'Ala al Maududi-